فیلم| آشنایی با زندگی جنجالی روسای جمهور فرانسه؛ رسوایی پشت دیوارهای الیزه

18:00 - 02 فروردين 1400
کد خبر: ۷۰۵۸۰۶
زندگی خانوادگی و شخصی روسای جمهوری فرانسه به خوبی وضعیت بنیان خانواده را در این کشور نشان می دهد.
- زندگی شخصی روسای جمهور فرانسه در سال‌های اخیر با حواشی زیادی همراه بوده که به بروز رسوایی‌های اخلاقی و در مواردی از بین رفتن آثار و اشیا تاریخی و با ارزش کاخ «الیزه» منجر شده است.
 
فرانسه که در ماه‌های اخیر به دلیل تلاش برای قانونی کردن ازدواج محارم با انتقاد‌های زیادی مواجه شده، در دهه‌های اخیر با موجی از مشکلات خانوادگی و رسوایی جنسی روسای جمهور خود مواجه بوده و موضوع رسوایی جنسی برای الیزه به امری عادی تبدیل شده است.
 
در واقع می‌توان گفت که بحران خشونت خانگی و تجاوز جنسی خانوادگی در فرانسه محدود به دیوار‌های بلند الیزه نیست و تمام جامعه این کشور از این بحران رنج می‌برند.
 
«فرانسوا میتران»، بیست و یکمین رییس جمهور فرانسه، علاوه بر داشتن خانواده‌ای رسمی، زندگی شخصی و غیر رسمی دیگری داشت.
 
فرزند حاصل از این زندگی مخفیانه و بدون ازدواج که سه دهه ادامه داشت، همراه وی در روز‌های آخر زندگی اش بود.
 
زندگی شخصی «ژاک شیراک»، بیست و دومین رییس جمهور فرانسه به مراتب پر حاشیه‌تر و جنجالی‌تر از سلفش یعنی میتران بود.
 
سوءاستفاده‌های شیراک در کتاب‌های مختلفی که توسط نویسندگان مختلف نوشته شد، مطرح شده است.
 
وی در مصاحبه با یکی از همین نویسندگان صراحتا به این انحراف جنسی خود اعتراف کرد.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2998190_166.mp4']
 
این رسوایی به موازات فساد اقتصادی وی به مرور سبب از بین رفتن محبوبیت وی شد.
 
«نیکولا سارکوزی»، بیست و سومین رییس جمهور فرانسه، نیز در طول دوره ریاست جمهوری اش و پس از آن همواره با موضوع خیانت به همسرش و داشتن رابطه غیرقانونی با «کارلا برونی»، هنرپیشه فرانسوی مواجه بود.
 
این در حالی است که افشای رابطه دیگر خارج از ازدواج سارکوزی که منجر به جدایی همسرش شد، به موازات فساد سیاسی و مالی وی نشان داد که وی جانشین خوبی برای اسلاف خود است.
اما جنجالی‌ترین زندگی شخصی در میان روسای جمهور معاصر فرانسه را باید از آن «فرانسوا اولاند» بیست و چهارمین رییس جمهور این کشور دانست.
 
رابطه خارج از ازدواج سه دهه‌ای وی منجر به تولد چهار فرزند شد.
 
جدایی «سگولن رویال» ۶۰ ساله در سال ۲۰۰۷ از اولاند پس از شکست در برابر سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری، اتفاق افتاد.
 
در آن دوره درگیری‌های میان همسر فعلی و بعدی اولاند به اوج رسیده بود و رویال به دلیل مخالفت‌های وی موفق به حضور در مراسم خاکسپاری مادر اولاند نشد.
 
«والری تریر وایلر»، پس از جدایی رویال، به عنوان بانوی اول فرانسه وارد الیزه شد.
 
وی پس از جدایی از اولاند پس از ۹ سال با نوشتن کتاب خاطراتش که در آن به شرح خیانت‌های اولاند پرداخته بود، از این سیاستمدار فرانسوی انتقام گرفت.
 
وایلر علاوه بر کنترل گسترده اطرافیان اولاند اعم از کارکنان و رسانه ها، وی را به گرفتن رژیم غذایی سخت مجبور می‌کرد؛ او که خود زمانی در «پاریس مچ» کار خبر می‌کرد، تلاش زیادی برای دور نگه داشتن خبرنگاران از اولاند انجام می‌داد.
 
اولاند در دوران زندگی با وایلر، با «ژولی گایت» هنرپیشه‌ای فرانسوی به وی خیانت کرد؛ این خیانت ۲ ساله سبب شد تا بانوی اول فرانسه، عصبانیت خود را سر اشیای تاریخی کاخ الیزه خالی کند.
 
سوال‌های اولاند در مورد خروج از الیزه با موتور بدون جلب توجه در ابتدای ورود به این کاخ که در ابتدای امر برای کارکنان امنیتی کاخ سوال برانگیز بود، در ادامه به تلاشی برای پوشش دادن به رفتار‌های غیراخلاقی اش تبدیل شد.
 
اما موضوع برای بیست و پنجمین رییس جمهور فرانسه یعنی «امانوئل مکرون» متفاوت است؛ وی با معلم دوران مدرسه اش که ۲۵ سال از وی بزرگ‌تر بود و زندگی شخصی و ۳ فرزند داشت، ازدواج کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *